18
Abr
11

“El préstec” en curtmetratge

“La veritat és que no sé ben bé perquè li vaig demanar que m’ho prestara. De fet, va ser ell qui va taure el tema, jo simplement vaig fer un comentari, només li vaig preguntar si m’ho prestaria i ell, de seguida, em va dir que sí, que per descomptat (…)”.

La intriga, la curiositat que desperten aquestes primeres línies de text es manté al llarg de tota la narració. Qui ha prestat què a qui? “El Préstec” és el relat curt guanyador en l’edició dels Premis Drac 2010 i que, ara, ha estat adaptat a la gran pantalla per l’alumne Angel L. Pérez, del Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya. Entre els seus protagonistes, l’actor Christian Avilés. Tot un luxe!

Així arranca la història escrita per Miquel Torres i que ara, té cares, gestos i moviment. El text és un diàleg interior, una reflexió sobre perquè fem el què fem, tot i que, a vegades ni tan sols nosaltres mateixos ho sapiguem.  Ens autoenganyem amb excuses que, arriba un moment, que ens semblen, fins i tot, creïbles.La narració expossa una extranya relació de dos que té el seu vincle central en un préstec: “(…) a l’endemà de la trobada casual on jo li havia demanat que m’ho prestara, ens vam trobar, i ell, és clar, ho va portar (…)”. 

Si voleu conèixer-ne més de com s’ha fet l’adaptació del treball a format curmetratge, haureu d’esperar a la seva projecció, el dia 24 en el marc de l’entrega de Premis 2011.

0 Responses to ““El préstec” en curtmetratge”



  1. Dejar un comentario

Responder

